ליום הלב הבינלאומי החל ב-29/9, סימני האזהרה לארוע לבבי.

627 - ליום הלב הבינלאומי החל ב-29/9, סימני האזהרה לארוע לבבי.

התאריך ה-29/09 מצוין ברחבי העולם כיום הלב הבינלאומי, דתיה יער, תזונאית, יועצת ל"אלספה" של "אלטמן" מעניקה לנו הסבר מלא על סימני האזהרה לאירוע לבבי, הסיבות, הסימפטומים ומה לעשות וחס וחלילה תוקף אותנו ארוע לבבי. 

מה זה אירוע לבבי או התקפת לב?

מאת: דתיה יער, תזונאית, יועצת ל"אלספה" של "אלטמן"

כשדם אינו יכול לזרום בחופשיות. שריר הלב אינו מקבל חמצן שהוא נזקק לו, ללא חמצן התאים יכולים להיפגע או למות. המפתח להחלמה הוא לשקם את זרימת הדם במהירות האפשרית. אם יש לך חשד שאולי אתה חווה סימפטומים להתקף לב חייבים לקבל סיוע רפואי במהירות האפשרית.

הסיבות: במשך הזמן כולסטרול וחומרים שומניים אחרים הנקראים פלאק שוקעים על דפנות העורקים שנושאים את הדם ללב . דבר זה מקשה על זרימת הדם בחופשיות. רוב התקפות הלב קורות כאשר ניתקת חתיכה מחומרים אלו  וכתוצאה מכך דם נקרש סביב החתיכה שניתקה ונגרמת חסימה של העורק . לנשים וגברים סימפטומים שונים . גברים יחוו בדרך כלל זיעה קרה וכאבים בהורדת זרועה שמאל.

סימפטומים לנשים: נשים בדרך כלל יותר מגברים יחוו כאבים בגב או בצוואר, צרבת , קוצר נשימה. נשים נוטות להרגיש אי נוחות בקיבה כולל עצבנות בקיבה  הרגשת בחילה ורצון להקיא . בנוסף עלולות להרגיש עייפות רבה סחרחורות . יש מצבים ששבועיים לפני האירוע נשים  עלולות להרגיש  כמו תחלואת שפעת ובעיות שינה. הסימפטומים לפעמים קלים וקל להתעלם מהם.

מה לעשות: אם האדם חושד שהוא או איש מקרוביו סובל מהתקף לב יש להזעיק את מד"א. הסיכוי לריפוי טוב יותר אם מקבלים עזרה רפואית תוך 90 דקות. כאשר  מתקשרים למד"א ,האדם שחווה התקפת לב צריך ללעוס ולבלוע אספירין (אם הם לא אלרגים לאספירין) כדי להפחית את הסיכון לקריש דם. אם האדם בלי הכרה, החייאה בעזרת הידיים מכפילה את הסיכוי להחלמה.

אבחנה: א.ק.ג אשר בודק את פעילות הלב יכול לעזור לרופא לראות אם אתה חווה התקפף לב, יש אפשרות גם לראות אם העורק סתום או חסום. אפשר לאבחן התקף לב גם בעזרת בדיקת דם המראה סוג חלבונים שהתאים משחררים כאשר מתים ( אפופוטוזה).

טיפול: רופאים יפעלו במהירות כדי להחזיר את זרימת הדם ללב, בנוסף יינתנו תרופות כדי להמיס את קרישיות הדם. במקרים רבים תעברו טיפול הנקרא צינתור . צינורית קטנה תוחדר לעורק כדי לפתוח אותו על ידי השטחת הפלאק . הרופאים בדרך כלל  משתילים סטנד בעורק להבטחת הישארות העורק פתוח לזרימת דם.

גורמי סיכון: 
 הסיכון עולה עם הגיל. גברים בסיכון גבוה יותר מנשים לפחות עד גיל המנפאוז אצל נשים. היסטוריה משפחתית של תחלואת לב מגדילה את הסיכון. גורמי סיכון הם עישון, , לחץ דם גבוה, כולסטרול גבוה , סכרת, השמנה , עקה, אורח חיים פסיבי ללא פעילות גופנית, דיכאון יכול גם להיות גורם סיכון להתקף לב.

מניעה: 
הפסקת עישון יכולה להפחית מיידית את הסיכון. פעילות גופנית – האגודה האמריקאית ללב ממליצה על 30 דקות של פעילות בעצימות בינונית 5 פעמים בשבוע. תזונה הכוללת הרבה ירקות ופירות דגנים מלאים .מומלץ  לשלב אומגה 3 בתפריט היומי או בעזרת תוסף תזונה.  לחלק מהאנשים מומלצת נטילת אספירין יומית להפחתת קרישיות .

החלמה לאחר התקף לב: 
אם נמצאים בבית חולים יש לשער שתשתחררו לאחר מספר ימים ולאחר מספר שבועות אפשר לחזור לאורח חיים רגיל. חשוב להיעזר בשיקום וללמוד איך לשמור על הלב בעזרת אורח חיים בריא הכולל תזונה ופעילות גופנית.

במחקר חדש שהתפרסם לאחרונה במגזין המדעי הנחשב CIRCULATION נמצא כי מתן אומגה 3 יכול להפחית צלקתיות ולהיטיב עם חולי לב בכך שתופחת היחלשותו של הלב. החוקרים משערים כי היכולת האנטי-דלקתית של חומצת שומן זו הפחיתה צלקתיות ועזרה לריפוי.

טיפ לבדיקת איכות אומגה 3 ביתית: בגלל המבנה הכימי אומגה 3 אינו יכול לקפוא, בדיקה ביתית פשוטה יכולה ללמד אותנו על איכות הכמוסות: אם נכניס את הכמוסות לפריזר ולאחר 24 שעות השמן נשאר עדיין נוזלי זו עדות לכך שהאיכות הכמוסות טובה.

628 - ליום הלב הבינלאומי החל ב-29/9, סימני האזהרה לארוע לבבי.

הכל אודות תוסף התזונה אלספה MAX שהוא הרבה יותר אומגה 3 בכמוסה אחת, הכמוסות מכילות חומצות שומן מסוג אומגה 3 משמן דגי מעמקים קרים. 
חומצות שומן מסוג אומגה 3 הן חומצות שומן חיוניות שמקורן בדגי מים עמוקים וקרים, אצות, פשתן ואגוזי מלך. גוף האדם אינו יכול לייצר את חומצות השומן הללו ולכן עלינו להשיג אותן מהתזונה או באמצעות תוספים. בשל החסר התזונתי באומגה 3, המאפיין את התזונה המערבית, וצריכה מועטה של דגי ים, תוספת  של אומגה 3 כדאית ומומלצת. אלספה MAX  שייך לסדרת מוצרי אלספה, המותג המוביל את שוק תוספי אומגה 3  בישראל. אלספה מקס מכיל  כמוסות שמן דגים טהור אומגה 3, ממי מעמקים קרים, מסוג EPA – DHA.
אלספה MAX  מכיל מקסימום חומצות שומן בריכוז גבוה  – 850 מ"ג אומגה 3 בכמוסה. מוצרי אלספה מיוצרים בחברות המובילות בתחום האומגה 3, בתהליך ייצור מבוקר. המוצרים עוברים תהליך אבטחת איכות קפדני ומחמיר במהלך כל שלבי הייצור.

יופי באזז

    השם שלך (חובה)

    האימייל שלך: (חובה)

    נושא

    ההודעה שלך

    [recaptcha]