הגיע הזמן לאיזון תזונתי, בשילוב השייקים החדשים של הרבלייף.

3651 1 - הגיע הזמן לאיזון תזונתי, בשילוב השייקים החדשים של הרבלייף.

בכתב העת Obesity Reviews פרסם תוצאות של 23 מחקרים המחקרים נערכו במעקב של שנה לאחר מכן ואף ארבע שנים, אשר השוו בין תחליפי ארוחות לבין דיאטה רגילה, מצאו שלתחליפי ארוחות יש יתרון רב הן בירידה במשקל והן בשמירה על המשקל לאורך זמן.

מיטל עזר תזונאית קלינית וספורט, בטיפים לאיך ניתן לרדת במשקל ולשמור עליו.

ירידה במשקל היא מטרה שקשה להשיג והיום יודעים שכדי לרדת במשקל מומלץ להשתמש בכל הכלים העומדים לרשותינו: אימון גופני, קבוצות תמיכה לירידה במשקל, שינוי התנהגותי, עבודה על אכילה רגשית, שינוי הרכב המזון, מאזן קלורי שלילי ושילוב תרופות במקרה הצורך. כלי נוסף יעיל ומומלץ הוא תחליפי ארוחות.

על מנת לצאת ממעגל העייפות וחוסר האנרגיה צריך להקשיב לגוף ולהעניק לו באמת את מה שהוא צריך ולהגיע לאיזון תזונתי. איזון תזונתי משמעותו לספק לגוף את כמות הקלוריות, החלבונים, הפחמימות, השומנים, ויטמינים ומינרלים לו הוא זקוק. בהחלט לא פשוט.

3649 - הגיע הזמן לאיזון תזונתי, בשילוב השייקים החדשים של הרבלייף.
מיטל עזר, דיאטנית קלינית וספורט.

זה לא הכמות אלא האיכות זה לאו דווקא קשור למשקל בו נמצאים, ישנם אנשים במשקל תקין ואף רזים אך בעלי חוסרים תזונתיים, ויש בעלי עודף משקל אנרגטיים וחיוניים. האיכות היא זו שקובעת, אכילה מגוונת עשירה בחלבונים איכותיים, פחמימות מורכבות פירות וירקות ושמנים ממקור צמחי (אגוזים, שקדים, אבוקדו וכדומה יובילו לתחושה פיזית טובה, ערנות, ריכוז ובריאות. כמו כן חשוב לשלב פעילות גופנית כללית להפעיל את הגוף ולאמן את שריר הלב.

מדריך לצעדים ראשונים בדרך לאיזון:

צעד ראשון: מתחיל מהחלטה שצריך לעשות שינוי, להשקיע מאמצים במקור לעייפות ולא רק בתסמינים.

צעד שני, ארוחת בוקר איכותית: ארוחת בוקר הינה הארוחה החשובה ביותר ביום, מחקרים רבים מציגים את הקשר בין אכילת ארוחת בוקר ערנות וריכוז לאורך היום, איזון רמות רעב ושובע לאורך היום ומשקל תקין.

ארוחת בוקר צריכה להיות מזינה ואיכותית ולהכיל מקור של חלבונים, סיבים תזונתיים וויטמינים ומינרלים. ואת זה ניתן להכין עם השייק של הרבלייף המכיל כ-17 גר' חלבון, סיבים תזונתיים ו-21 ויטמינים ומינרלים (על בסיס חלב דל שומן), דייסת שיבולת שועל על בסיס מים/ חלב ופרי לתוספת ויטמינים או לחם שיפון/ כוסמין / מלא עם אבוקדו/ גבינה וביצה וסלט ירקות.

השייקים החדשים פורמולה 1 בטעמים חדשים: מלון וקפוצ'ינו, של הרבלייף המעודדת ומקדמת אורח חיים בריא ופעיל, מהווים תחליף לארוחה שלמה: נועדו בדיוק למטרה זו – לעזור לנו לאכול ארוחה איכותית, מזינה ומשביעה, במינימום מאמץ וזמן.

3651 1 - הגיע הזמן לאיזון תזונתי, בשילוב השייקים החדשים של הרבלייף.

אבקת המשקה פורמולה 1 מגיעה בתוספת וויטמינים ומינרלים, מכילה חלבון עשיר ואיכותי, אבות מזון חיוניים ואת כל החומרים המזינים שהגוף זקוק להם, מה שהופך אותה לתחליף ארוחה מצוין לבקרת המשקל. כמו כן, הפורמולה החדשה מספקת תחושת שובע ונחשבת לארוחה מאוזנת.

כל שייק מכיל כ-100 קלוריות למנה, כ-10 גרם חלבון, וגם 23 ויטמינים ומינרלים הנדרשים לפי התקן על מנת להיקרא "תחליף ארוחה". השייק קל ומהיר להכנה, ואין צורך בידע מוקדם בבישול. ניתן לקחת את השייק לכל מקום ולהכין על בסיס מים או חלב.

כמו כן השייק מאפשר לדייק בכמות הפחמימות (סוכרים) שצורכים, ולכן יכול להתאים לאנשים שעובדים עם תפרטים דלי פחמימות, ו/או סופרים מנות פחמימה בארוחה.

העשרה בחלבון: חלבון הוא אב מזון התורם לתחושת שובע לאורך זמן, ובשילוב פעילות גופנית מסייע לשמירה על מסת השריר. בתהליכי ירידה במשקל מומלץ להגביר את צריכת החלבון ולהתאים פעילות גופנית כדי להוריד בעיקר מרקמת השומן ולמזער (או למנוע) ירידה במסת השריר.

אחד היתרונות בתחליף ארוחה של הרבלייף הוא כמות החלבון והיכולת להוסיף חלבון לפי הצורך, על ידי הכנה על בסיס חלב או על ידי הוספת אבקת חלבון להעשרה. כמות החלבון בשייק היא 10 גרם, וכל כף חלבון להעשרה תורמת עוד 6 גרם חלבון.

צעד שלישי, ירקות ופירות: מתחילים לשלב ירקות ופירות על בסיס יומי, מנסים לשלב ירקות בכל ארוחה, אפשר להתחיל גם מירק אחד. ופרי בין הארוחות במידה ורעבים. בהדרגה מגוונים ומעשירים את צריכת הפירות והירקות, ההמלצה הינה 9 מנות פרי וירק ביום. ולהגיע ל- 5 צבעים ביום, מאחורי כל צבע מסתתרים ויטמינים מינרלים ופיטוכימיקלים שונים (חומרים פעילים התורמים לבריאות).

צעד רביעי, מים: מים מהווים 60-70% ממשקל גופנו וחשובים לתפקוד תקין של הגוף. שתייה מספקת תורמת לתחושת ערנות וריכוז. שתייה על פי תחושת הצמא אינה מספקת, על מנת להגביר את השתייה מומלץ להציב יעדים לקחת בקבוק ולסיים אותו עד ארוחת צהרים ואחר כך למלא שוב, או לנסות לשתות כוס מים בכל ארוחה או תזכורות בשעון כל שעה וכדומה.

צעד חמישי, פעילות גופנית: עם השנים הפכנו לנייחים יותר, אך הגוף האנושי זקוק לתנועה. פעילות גופנית תורמת להרגשה טוב, דימוי עצמי גבוה, ערנות, ריכוז, שיפור בריאותי מבחינת ערכי סוכר, כולסטרול, ל"ד, חיזוק העצם ומניעת מחלות רבות.

ההמלצה לבצע 150 דק' פעילות אירובית בשבוע ופעמיים בשבוע אימון כוח. אפשר להתחיל גם מ- 20 דקות פעילות בשבוע זה כבר משהו. לסיכום, מה שאנחנו אוכלים משפיע על כל תחומי החיים. להגיע לאיזון תזונתי זה לא פשוט אך מתגמל ביותר בהרגשה טובה וחיוניות. חשוב לזכור כי גם מסע של 1000 ק"מ מתחיל בצעד קטן אחד.

מאת: מיטל עזר, דיאטנית קלינית וספורט, נוטריקס- המרכז הישראלי לתזונת ספורט.

יופי באזז

השם שלך (חובה)

האימייל שלך: (חובה)

נושא

ההודעה שלך

[recaptcha]