סטרס – איך מונעים ממנו ליצור לנו קמטים?

שמירה על שגרת טיפוח נכונה תאפשר לכם למנוע הופעת קמטים על רקע לחץ נפשי. בנוסף, כדאי לנצל את ההזדמנות ולערוך שינוי בהרגלי תזונה, שתייה ושינה.

לחץ נפשי בא לידי ביטוי במגוון רחב של סימפטומים, תופעות והשפעות פיזיולוגיות. לפי נתונים שפורסמו על ידי ארגוני בריאות בארצות הברית, כ-75% מהביקורים אצל רופא המשפחה נובעים במידה כזו או אחרת מתחושה של סטרס ולא רק ממחלות ספציפיות.

כמו כן, 50% מהמחלות המדווחות על ידי גברים ונשים מעל גיל 18 הן תוצאה ישירה או עקיפה של לחץ נפשי. זה גורם להפסד של קרוב ל-300 מיליארד דולר בשנה בתוצר הלאומי הגולמי בארצות הברית ומשפיע על אנשים בכל סוגי המקצועות והתחומים.

ברמה הפרטנית, אנשים שסובלים מסטרס צפויים פי 4.5 להתקף לב בהשוואה לאנשים רגועים ואחת מכל שתי נשים שמדווחת על לחץ נפשי ברמה גבוהה מהנורמה גם סובלת מהופעת קמטים בעור הפנים. מצד שני, יש כמה דברים שאפשר לעשות כדי למנוע את הסטרס ובאותה הזדמנות גם להגן על הגוף ועל העור.

מרגישים לחץ נפשי? כך תדעו ממה להימנע

האופן שבו בוחרים להתמודד עם קמטים בעור הפנים על רקע לחץ נפשי לא קשורים לגורמים של הסטרס. במילים אחרות, זה לא משנה לצורך העניין אם אתם סובלים מסטרס בגלל משכנתא שלא הצלחתם לעמוד בה, מערכת יחסים זוגית שעלתה על שרטון או עומס בעבודה.

הדגש העיקרי הוא להימנע משימוש במוצרים ממריצים בזמני סטרס. רצוי לוותר על תכשירי טיפוח כגון סרום ופילינג, להשתמש יותר בלחויות על בסיס מים שמרגיעות את העור ולשלב מסכות לחות בשגרת היופי היומית. כמו כן, במצבי לחץ שונים עדיף להימנע משימוש בחומרים מגרים וחדשים כי יש סיכוי גבוה לפתח תגובות של רגישות-יתר.

בניגוד לסברה הרווחת, בילוי של שעות רבות במקלחת או באמבטיה לא יתרום לעור הפנים במצב סטרס, אלא יביא לתוצאות הפוכות. צריך לתת לעור להירגע ולהימנע מהמרצתו בצורה מלאכותית, אז הדרך הכי טובה לעשות זאת היא לנקות את העור במים פושרים ולא במים חמים. במקביל, מומלץ להימנע מתזונה ממריצה כגון אוכל חריף, שוקולד, קפאין ואלכוהול.

מה כולל טיפול מקומי בעור?

הטיפול המקומי בעור הפנים על רקע לחץ נפשי תלוי בסימפטומים של התופעות הספציפיות מהן אתם סובלים. ההבדל הוא בין תופעות כמו אקנה, עור יבש ודהוי או סבוריאה ולמזלכם יש תכשירי טיפוח ייעודיים לכל תופעה.

הסוד הוא לקרוא היטב את הנחיות היצרן ולבחון את השפעות הטיפול לאורך זמן. במידה והתכשירים משיגים תוצאות, ניתן להמשיך להשתמש בהם ותוך כדי לנסות ולשחרר את הסטרס בעזרת פעילות גופנית. בנוסף, יש להקפיד על מנוחה, לשתות 10-15 כוסות מים ביום ולישון לפחות 7 שעות בלילה.

יופי באזז

השם שלך (חובה)
[text* your-name]

האימייל שלך: (חובה)
[email* your-email]

נושא
[text your-subject]

ההודעה שלך