כך תעצבו את חדר הסלון הבא שלכן בקלות.

1859 - כך תעצבו את חדר הסלון הבא שלכן בקלות.

בשביל לעצב את הסלון נצטרך להציב את הנוחות בראש סדר העדיפויות, לשלב בין רהיטים ומערכות ישיבה ולדאוג לתאורה מחמיאה. מבולבלות מכל האפשרויות? הנה המדריך שילווה אתכן.

סלון הוא לא רק החדר הכי חשוב בבית אלא גם חלל אירוח שאמור לשקף את הסגנון, הטעם והאופי שלנו. סלון הוא במובנים רבים כרטיס הביקור של הבית ולכן מעצבי פנים גובים 2,000-5,000 ש"ח בשביל לרענן אותו עם סטיילינג מעודכן, לא כולל ריהוט.

עם זאת, הרבה מעקרונות העיצוב של חדר הסלון ניתן ליישם באופן עצמאי. כל מה שצריך לעשות הוא להקפיד על מספר כללי מפתח ולהפוך את הסלון לסביבה נעימה וייצוגית.

איך נשמור על מראה הסלון בלי להתפשר על הנוחות?

האתגר המרכזי שילווה אתכן בעיצוב חדר הסלון הבא שלכן הוא שמירה על מראה אסתטי בלי להתפשר על נוחות ופונקציונאליות. ראשית, כדי להקל על המשימה תצטרכו להימנע מרכישות לא מתאימות ולבחון מראש את מתווה הסלון. מומלץ להתייחס למיקומי נקודות החשמל והתקשורת, להכין רשימת רהיטים שאמורים למלא צרכים ספציפיים ולשים לב גם להבדלים בין החומרים והגימורים.

מבחינת צבע, טרנדים וסגנונות – אין משהו אחד שמתאים לכולן. הצבע הנכון נבחר לפי הטעם האישי שלכן וחשוב לזכור שהוא צפוי להשפיע על האווירה. הסוד הוא להשתמש בצבע כדי ליצור אשליה אופטית, וכך להגדיל או להקטין את החלל מבחינה ויזואלית. שימוש נוסף בצבע יכול להיות הוספת מסגרת לשאר הפריטים ויישום חיפויי טיח לייצור סגנונות שונים.

עוד טיפ חשוב הוא לייצר מבואת כניסה. בניגוד למה שנהוג לחשוב, מבואה מן הסוג הזה לא מוגבלת לבתים גדולים. דווקא בבתים קטנים היא יכולה להוות מעבר הדרגתי מחלל החוץ אל פנים הדירה, לשמש לתליית מעילים והנחת מפתחות ולחסוך בלגן בתוך הסלון עצמו.

מערכות ישיבה: שינויים בהרגלי הצריכה

הנוסחה הישנה של מערכות ישיבה בגווני חום, לבן או שחור כבר כמעט לא רלוונטית והטרנדים האחרונים גורסים שניתן להשתמש גם בגוונים בהירים. בנוסף, הטקסטורות החדשות מאפשרות לשלב בין חומרים כדי לשים את הנוחות בראש סדר העדיפויות ולחסוך בהמשך זמן ומאמץ על ניקיון ותחזוקה של הספות.

על אף השינויים כפי שתוארו לעיל, מערכות הישיבה עדיין אמורות להיות המוקד הדקורטיבי של הסלון. למערכות ישיבה יש הרבה נוכחות והן חייבות לנצל היטב את החלל הפנוי. במידה וזה אפשרי, כדאי לשלב בחלל הסלון כורסת טלוויזיה מפנקת ולבדוק אפשרות לחלק ספה זוגית לשתי כורסאות בודדות כדי להשיג תחושה אוורירית יותר.

אם בכל זאת מעדיפים צבע סולידי של הכורסאות והספות, אפשר לקבל את הצבעוניות הרצויה על ידי צביעת או חיפוי קיר, שימוש באביזרים נלווים כמו כריות ושטיחים וכמובן תליית תמונות. כדאי להחליט מראש מה יהיה הגוון הדומיננטי בחדר כדי למנוע אקלקטיות ולהשתמש בו כרקע לכל התוספות האחרות. כמו כן, מקובל מאוד להרכיב אזורי ישיבה משילובים של בדים וסגנונות ולגוון את אפשרויות העיצוב עם כתמי צבע חזקים בפריטים נקודתיים בלבד.

ברמה הפרקטית, פינת הישיבה צריכה להיות ממוקמת באופן שיפתח את שדה הראייה וייתן תחושה של פתיחות ומרחב. נגישות לשקעי החשמל תשפר את איכות החיים שלכם במהלך השימוש בסלון ורצוי שבין הרהיטים יתוכננו מעברים נוחים של 50 ס"מ לפחות. בחללים קטנים רצוי ליצור אזור מרכזי אחד בלי מעברים מיותרים, בעוד בחללים גדולים צריך לקחת בחשבון את מספר הפונקציות והפעילויות המתוכננות.

מכניסים אור לסלון ולבית

תאורה היא כלי משמעותי וחיוני בעיצוב הסלון. לאורך היום נשתמש בוילונות כדי לשלוט בעוצמת התאורה הטבעית, אך החל משעות אחר הצהריים נצטרך לעבור לתאורה מלאכותית. את סגנון התאורה המלאכותית נגדיר לפי סוגי הפעילויות הרצויות בסלון ולכן ההמלצה היא למקם בחדר יותר מגוף תאורה מרכזי אחד.

תאורה דרמטית במרכז הסלון היא נקודת הייחוס הראשונה לעיצוב שאר גופי התאורה בחדר. התאורה הדרמטית תתאים לאירוח או בילוי זמן איכות עם המשפחה, אך היא פחות תחמיא לפינת הקריאה. בפינת הקריאה נוכל למקם גוף תאורה ייעודי ושונה מבחינת צורנית עם גוון אור נוח ויעיל. לעומת זאת, בגופי תאורה ממוקדים נשתמש כדי ליצור הצללות ואם נרצה להפעיל תאורה כללית שתתאים לפעילות חברתית.

יופי באזז

    השם שלך (חובה)

    האימייל שלך: (חובה)

    נושא

    ההודעה שלך

    [recaptcha]