איך תשקמי את גופך לאחר ההיריון?   

כל הכתבות מתארות לך כמה את זוהרת בהיריון. איך את צועדת עם בטנך המתנוססת קדימה אל עבר השקיעה, בעודך אוחזת את זרועו האוהבת של בעלך החתיך. אף אחד לא מספר לך על התלמים שנחרצים בעור שלך, המשקל העודף, השקיות השחורות מתחת לעיניים והכאב המציק שהזדחל לגב שלך במהלך ההיריון ולא עושה סימנים שאי פעם ייעלם. האם יש מה לעשות? בהחלט.

שקיות שחורות מתחת לעיניים

מן הסתם, את לא בדיוק ישנה אחרי הלידה. הבייבי רוצה לינוק, הוא רוצה ידיים, הוא רוצה שיחליפו לו חיתול, והוא בעיקר לא רוצה שאת תשני. לא מתאים לו, כל הקונספט הזה של שינה. בהתאם את מסתובבת טרוטת עיניים ועייפה כל הזמן. לגבי העייפות, אין הרבה מה לעשות. זו תקופה והיא תעבור מתישהו, כשהילד יישן לילות שלמים (לקראת הבר מצווה….). בקשר לשקיות או לעיגולים השחורים מתחת לעיניים את יכולה להיעזר בשיטה של הסבתות: שקיקי תה רטובים ופושרים, שאותם את מניחה לכמה דקות על עיניים עצומות. עוד שיטה עתיקה אך מוצלחת היא להניח מתחת לעיניים גולות קרות בתוך שקיק בד למשל כעשר דקות. לצורך זה, תשאירי שקית עם גולות במקפיא. כן, זה יעורר שאלות משונות… אבל מה אכפת לך, העיקר שלך יהיו עיניים נקיות מעיגולים ושקיות. אגב, זוכרת את התמונה הקלאסית משנות השישים, שבה רואים נשים עם מלפפונים על העיניים? נשים רבות עדיין מיישמות את השיטה הזו ונשבעות שזה עובד.

פסים וחריצים בעור

אם עלית משקל רב בהיריון, או אם העור שלך פחות אלסטי, את עלולה לסבול מסימני מתיחה. סימנים אלה, לרוע המזל, לא עוברים לבד, אבל יש הרבה דברים שאפשר לעשות כדי לצמצם אותם למינימום אפשרי. בזמן ההיריון חשוב מאד למרוח קרם על העור לפחות פעמיים ביום, כדי להגמיש אותו ככל האפשר. ככל שהעור אלסטי יותר, כך הוא נמתח ללא סימנים וללא "טראומות". אחרי הלידה כדאי להמשיך בשגרת משיחת הקרמים: היכנסי לאתר של דאב ותקראי על הקרמים המיוחדים לעור. בעיקרון את לא צריכה לבחור קרם ספציפי לאחרי לידה: כמעט כל קרם עשיר וטוב יעשה את העבודה כמו שצריך. דבר נוסף שכדאי לך לעשות, זה למרוח על עצמך קרם הגנה בכל פעם שאת יוצאת מהבית, כדי לא להחמיר את מצב העור (ככל שהוא יותר שזוף הוא יותר יבש ופחות אלסטי).

עודפי משקל

תתפלאי לשמוע, שדווקא עודף משקל אחרי הלידה, זה הדבר שהכי קל להיפטר ממנו. נכון, את כל היום סביב התינוק ואל בדיוק יש לך זמן לצאת לפעילויות ספורט מושקעות, אבל את יכולה להניח את הבייבי בעגלה ולצאת אתו לטיולים רגליים ארוכים, ואפילו לרוץ עם העגלה (זהו טרנד שרואים עכשיו הרבה). עוד אופציה: לצפות בסרטוני הדרכה ביוטיוב ולראות איזה תרגילים את יכולה לעשות כדי למצק את האיזורים היותר בעיתיים אצלך. חוץ מזה, בואי לא נשכח שההנקה שורפת המון קלוריות בלי להתאמץ בכלל.

בייבי בלוז הוא לא רק שיר

נשים רבות חוות סוג של דיכאון קל אחרי הלידה. שילוב של הורמונים, הלם מהאימהות המאד אינטנסיבית, ההכרה בכך שהעולם שהכרת נגמר (לפחות זמנית), והבדידות שנגרמת מהישיבה הארוכה בבית, לבד. אצל רוב הנשים זה נעלם מעצמו בתוך זמן קצר, אצל אחרות זה מתפתח לדיכאון קליני שממנו כבר יותר קשה לצאת. לכן, אל תוותרי על עצמך. גם אם את מטופלת בתינוק רך, גם אם את מרגישה שמנה או מוזנחת, גם אם את מרגישה שאין לך שום דבר להגיד: תיזמי פגישות עם חברות, תצאי, השתדלי להיות מעורה במה שקורה בחוץ. יש קבוצות פייסבוק המיועדות לנשים אחרי לידה, שם אפשר למצוא הרבה מאד תמיכה, וגם ליצור קשר עם נשים אחרות אחרי לידה שגרות בסמיכות אלייך, כדי להעביר את חופשת הלידה בכיף ביחד.

כאבים בגוף:

במהלך ההיריון חווית כאבים במקומות בגוף שהיה עליהם עומס, ולפעמים המקומות האלה נשארים "פגועים". הגב יכול להמשיך לכאוב, הברכיים, האגן ועוד. יכול להיות שאת סוחבת כאבים מההיריון, ויתכן שיש לך שרירים תפוסים כרגע, בגלל הרמות רבות של התינוק או של רהיטים הקשורים אליו, חוסר שינה ועוד. מה שאת יכולה לעשות, זה קודם כל קצת תרגילי שחרור כמו אחרי התעמלות. בנוסף, את יכולה לצעוד עם העגלה, התעמלות מתונה משחררת שרירים תפוסים. אם הכאבים ממשיכים פני לרופא, הוא יוכל לרשום לך משחה הומיאופתית, להראות לך תרגילי פיזיותרפיה ועוד.

 

 

 

 

יופי באזז

השם שלך (חובה)

האימייל שלך: (חובה)

נושא

ההודעה שלך