יופי הוא לא רק בעיני המתבונן.

האם גם אתן התעוררתן בבוקר, התאפרתן חצי שעה, עשיתן פן עוד רבע שעה, לבשתן את הבגדים הכי יפים שלכן ובסוף העפתן מבט במראה וכמעט התעלפתן מהזעזוע? ובכן, יש לנו חדשות בשבילכן… היופי שלכן חייב להגיע מבפנים כדי לצאת החוצה. כי איפור זה ממש סבבה, אבל אם הפנים נראים כמו טישו משומש מרוב עייפות, שום מייק אפ לא "יגהץ" אותם. אז על מה צריך לעבוד מבפנים, כדי שייראה טוב מבחוץ? הנה חמישה טיפים:

לשתות הרבה מים ולהפחית במשקאות עם קפאין

את העצה הזו אתם מכירים היטב, מן הסתם. כולם יודעים שהמים מרווים את הגוף, מסדירים את העיכול ומעניקים לעור הפנים רכות חלקלקה של שובע. אבל איך נכנסים למשטר מים? הרי כולנו מבינים שחשוב לשתות, אך לא זוכרים לעשות זאת. יותר מזה: לפעמים אנו מפרשים את הצמא בתור רצון לנשנש, מה שלא ממש עוזר. תעצרו שנייה ותחשבו: האם שתיתם היום כוס מים? האם שתיתם משהו מלבד קפה או תה? רוב האנשים יענו בשלילה, מאחר וכוסות הקפה ממלאות את הצורך בשתייה. הפתרון הוא להחזיק בקבוק מים קטן על שולחן העבודה, ולגמוע אותו בהדרגה, גם אם לא מורגש צמא. אם אתם נוהגים להסתובב הרבה במשך היום, כדאי להכניס בקבוק מים צוננים לאוטו, או לתיק.

לנוח היטב, לישון טוב בלילה

כוכבות הקולנוע תמיד אומרות ששינה טובה ועמוקה היא כמו בוטוקס או ניתוח. אוקיי, במקרה של רובן באמת לא היינו נשבעים שזה רק מאה אחוז שינה וסביר להניח שסכין כירורגית כלשהי היתה גם מעורבת שם איכשהו – אבל הבסיס הוא נכון: שינה טובה מאפשרת לעור להתחדש ולהירגע, וזה בעצם הסוד לעור פנים בריא. איך משיגים שינה טובה?

הולכים לישון בשעה קבועה, ומשתדלים לא לראות טלוויזיה לפחות חצי שעה לפני הכניסה למיטה.

נמנעים מאכילה לפחות שלוש שעות לפני הכניסה למיטה, כדי להפחית תופעות של ריפלוקס שגורם לתחושת חנק באמצע השינה, וגם כי העיכול מכביד ומקשה על ההירדמות.

לא כדאי לשתות משקאות כמו קפה או תה לפני השינה ולא רק בגלל הקפאין שמפריע להירדמות, אלא גם כי הם מאד משתנים ואף אחד לא יכול לישון בכיף כשהוא צריך לקום לשירותים שלוש פעמים בלילה. באותו עניין, גם פירות יכולים להיות משתנים מאד.

לבחור מיטה טובה ומזרון איכותי. אתם יכולים לחסוך על הרבה אביזרים בבית, מיטה ומזרון הם לא אחד מהם. ויחד עם זאת מיטה זוגית טובה לא חייבת להיות יקרה – אפשר למצוא מיטות יפהפיות וסופר נוחות, עם מזרון מצוין, שיאפשרו לכם שינה כייפית והכל במחיר סביר.

אווירה נעימה בחדר השינה. אם אתם חייבים אור, הדליקו אותו בחדר אחר בבית, למשל בשירותים או במסדרון. כמו כן, עדיף לפתוח את החלונות לאוורור גם בחורף, לא להכביד בריחות של בושם או דיאודורנט לפני השינה ולא להחליט שזה הזמן לשטוף את הרצפה עם אקונומיקה.

להיות רגועים ככל האפשר

זה אולי נשמע כמו עצה מנותקת, כי לכולם יש בחיים תקופות קשות, של קשיים ובעיות. ולמרות זאת, עובדה שניתן ללמוד ולאמץ שיטות להירגע. אפשר ללמוד להסיט את המחשבות בכוח הדימיון למחוזות נעימים יותר, שיטות של הרגעת הגוף והנפש כמו יוגה או התעמלות – ועוד.

למרוח קרם נגד שמש בכל יציאה מהבית, גם בחורף

שמרו על העור שלכם מכל משמר: מרחו קרם נגד שמש לפני כל יציאה מהבית, גם אם אתם נוהגים באוטו ולא צועדים ברגל, וגם אם זה בחורף. קרני השמש מזיקות לעור הפנים ופשוט מזקינות אותו – ועוד לא דיברנו על הבעיות הבריאותיות האחרות שהן יכולות לעולל לעור.

לא לעשן. בכלל. אפילו לא אחת ביום.

אם אתם רוצים עור פנים מיובש, מקומט ונוקשה בסוליה, פשוט תעשנו בהנאה. נכון שידוע לכל שהעישון גורם להמון בעיות בריאותיות, אבל האם אתם יודעים שהוא גם גורם לעור לאבד את הצבע הוורוד שלו, את הגמישות הטבעית שלו ואת הבוהק הבריא שיש לאנשים שאינם מעשנים? בנוסף, העישון יוצר קמטים חדים סביב השפתיים, וגורם לעור להיראות צהבהב. אז אם אתם רוצים עור יפה, פשוט אל תעשנו. בכלל. ותרו על המנהג המסריח והיקר להחריד הזה, ופצו את עצמכם במתנות כמו קרם פנים טוב.

       

יופי באזז