טיפים לטיפול בקמטים מהכורסא בבית.

מאחורי סימני העצב, קיימת מציאות מדעית: הקמטים האנכיים "בביקור אצל רופא, נשים אינן מדברות  הרבה על קמטיהן כפי שנהגו לעשות בעבר, אלא על איך הן נראות. הבעה עצובה, מרירה ומוטרדת. אני מאמינה שזוהי היום דאגתן העיקרית", אומרת הדרמטולוגית ד"ר אנני כהן לטסה.

"הבעה עצובה לצמיתות אינה משקפת את מה שהן חשות במציאות. בקשתן הינה ברורה ביותר. הן רוצות שוב פנים רגועות, ללא הבעת מתח, שמחות, בהלימה לתחושתן הפנימית".

לדברי ד"ר כהן לטסה הקמטים האנכיים הינם האחראים העיקריים להבעה עצובה זו. אלו הם סימני הזדקנות אשר משנים את הבעת הפנים בצורה החמורה ביותר. הקמטים האופקיים, קמטי "האושר", מפריעים פחות לנשים כי הם נתפסים כסימנים חיוביים של הבעת הפנים, זאת בניגוד לקמטים האנכיים אשר מעניקים באופן סיסטמטי קריאה שלילית של הפנים.

מותג הדרמו-קוסמטיקה וישי מציע טיפים ייחודים וייעודים לטיפול בקמטים, מהכורסה בבית – 5 דקות של התעמלות פנים.

לאורך השנים מתחילים להיווצר על פנינו שני סוגי קמטים:

קמטים אופקיים המכונים גם קמטי אושר, כגון קמטי ההבעה לצד העין. קמטים אלו מיוחסים לעתים לפנים מחייכות ויש להם קונוטציה חיובית בדמיון הקולקטיבי.

קמטים אנכיים, הנוצרים יותר לעומק תחת התכווצותם של חלק משרירי הפנים ו/או תחת השפעת כוח המשיכה. לרוב, הם מופיעים מאוחר יותר ויוצרים באופן סיסטמתי קריאה שלילת של הפנים:

קמט "האריה" הנמצא בין הגבות, המכונה גם "קמט הגלבלה" (Ride de la glabelle); הקמטים בצדי האף.

קמטי המריונטה או קמטי מרירות סביב הסנטר; הקמטים שמעל לשפתיים: קמטוטים הנמצאים בין השפה העליונה לבין החלק התחתון של האף.

כמובן שאת לא קמה בבוקר יום אחד ויש לך קמטים. אך אט אט הקמטים שהופכים לתושבי קבע בפנינו הופכים למטרד עבור הנשים רבות כאשר.

איך נוצרים קמטים? 

"הקמטים האנכיים נוצרים בשל התכווצותם של מספר שרירי הפנים הנמצאים מתחת לעור. שרירי מקרב הגבות מאפשרים לכווץ את הגבות, שריר מרים כנפות האף יוצר את הקמטים שבצדי האף, והשריר המשולש מצייר את קמטי המרירות", אומרת ד"ר כהן לטסה.

סדרת SUPREME LIFTACTIV של VICHI.

טיפול בקמטים בעזרת התעמלות לפנים.

אין צורך לקום מהספה, אין צורך לצאת מהבית. 3 דקות של התעמלות אנטי אייג'ינג לפנים מדי יום תוכל לסייע לך למנוע קמטים נוספים.

נגד קמט האריה: יש להניח את אצבע המורה בין שתי הגבות וללחוץ. כעת נסו להרים ולהוריד את הגבות מבלי להזיז את האצבע, כאילו מבקשים לפתוח את העיניים לרווחה בצורה מוגזמת. מומלץ לחזור על התרגיל 10 פעמים.

נגד הקמטים שלצדי האף: יש להניח את האצבעות המורות משני צדי האף כאילו רוצים לדבר ברמקול. למתוח את שרירי הלחיים בצורה מרבית אחורה, תוך כדי ניסיון להביא את השפתיים קדימה כמה שאפשר ולשחרר. מומלץ לחזור על התרגיל 10 פעמים.

 נגד הקמטים האנכיים הקטנים סביב השפתיים: יש להניח את שני האגודלים בצורה אנכית מתחת לשפה התחתונה ואת אצבע המורה על השפה העליונה וללחוץ בניסיון לסגור את הפה.

 

יופי באזז