המדריך לכתיבת קורות חיים.

2436 - המדריך לכתיבת קורות חיים.

בעזרת טופס קורות חיים שמנוסח בצורה חדה, קולעת ורלוונטית לדרישות המשרה תוכלו להגדיל את סיכויי ההצלחה שלכם לקבל זימון לראיון עבודה. רוצים לדעת איך עושים זאת? הנה המדריך המלא

טופס קורות חיים משמש ככרטיס הביקור שלכם בעת הגשת מועמדות לתפקיד חדש. את הטופס תתבקשו לשלוח לצורך סינון ראשוני של מועמדים ובמידה והוא יתקבל, תזומנו לראיון עבודה. בראיון העבודה יעמתו אתכם מול הפרטים המופיעים בקורות החיים ולכן צריך שהם יהיו נכונים, מדויקים ואמינים.

בהקשר הזה, יש לציין שמטרת המבנה הכללי היא לסייע למעסיק לעבור על טופס קורות החיים שלכם אך גם לעזור לכם לבלוט. יצירת בולטות היא חלק חשוב בהגשת טופס קורות חיים כי באותו רגע מתחילה התחרות שלכם מול דורשי עבודה אחרים. הבליטו את הערך המוסף שלכם כאשר אתם מנסחים את הטופס ואל תתביישו.

מבנה הטופס: מפרטים אישיים ועד התמחויות

קודם כל, המבנה של טופס קורות החיים צריך להיות קבוע: בראש הדף יופיעו פרטים אישיים שלכם ובהם שם מלא, תאריך לידה, כתובת, טלפון ודואר אלקטרוני. לאחר מכן ובסדר כרונולוגי תצטרכו לציין פרטים על שירות צבאי, השכלה וניסיון תעסוקתי. בסוף הדף תופיע התייחסות לשליטה שלכם בשפות ולסביבות עבודה שבהן אתם שולטים, כמו למשל תוכנות מחשב.

חשוב שכל הפרטים ייכנסו בדף 4A אחד. קחו בחשבון שהמעסיק מקבל אליו עשרות ולפעמים מאות טפסים ביום, אז אין צורך להעמיס על הטופס מידע שלא שייך לדרישות: קצצו כמה שאפשר בטופס קורות החיים, שמרו עליו קצר וקולע וזכרו להתאים אותו למה שמופיע במודעת הדרושים.

למה שווה להכין טופס קורות חיים נפרד לכל משרה?

הטיפ החשוב ביותר הוא להשקיע בטופס כתיבת קורות חיים לפי מאפייני המשרה. בגיוס עובדים לחברת טבע דרושים למשל אנשים עם רקע בתחום הפארמה, תואר מפקולטות אקדמיות לרפואה ורוקחות או לפחות ניסיון מקצועי בקופות חולים. מנגד, בגיוס עובדים לחברת הייטק יחפשו אוריינטציה למדעי המחשב, ציון ממוצע במקצועות ריאליים של תעודת הבגרות וניסיון בפרויקטים שמתכתבים עם אופי המשרה. גם אם יש לכם רזומה שמתאים לשני המקצועות, אין צורך לציין בטופס קורות החיים פרטים שלא רלוונטיים לעבודה הספציפית שאליה אתם מגישים מועמדות.

הנקודה היא שכל טופס קורות חיים שאתם מגישים צריך להיראות אחרת. הנטייה הרווחת היא להכין טופס אחד גנרי ולשלוח אותו לכל המעסיקים כדי לחסוך זמן. בפועל, זה בכלל לא יעיל כי לכל מעסיק יש דרישות אחרות ואין ברירה אלא לעדכן בכל פעם מחדש את הסעיפים הרלוונטיים.

אם תכללו בניסיון התעסוקתי ובהשכלה פרטים שחשובים למעסיק, יש סיכוי גבוה יותר שתזומנו לראיון עבודה. נסו לכלול פרטים שיתרמו למעסיק להבין מי אתם, מה אתם מביאים לתפקיד ואיך אפשר לנצל את הניסיון התעסוקתי שלכם.

יופי באזז

    השם שלך (חובה)

    האימייל שלך: (חובה)

    נושא

    ההודעה שלך

    [recaptcha]