טיול באיטליה? קבלו חמישה אתרים לא מוכרים – ששווה לבקר בהם.

1797 - טיול באיטליה? קבלו חמישה אתרים לא מוכרים - ששווה לבקר בהם.

מה עוד לא נאמר על איטליה, על אגמיה הצפוניים, פסגות הרי הדולומיטים המושלגים, הרומנטיקה של רומא והשופינג של מילאנו? אם אתם נוסעים לנופש באזורים הצפוניים של איטליה, אזור מילאנו, האגמים, ועד ונציה – ואם את מחפשים את החוויה האותנטית, האיטלקית האמיתית, הפחות מתויירת או הומת אדם – קבלו את המדריך האולטימטיבי לתיירים עבור אטרקציות פחות מתויירות אבל אולי מרהיבות לא פחות (אם לא יותר), אלה שרק המקומיים מכירים, אלה שלא תמצא במדריכי התיירים הרגילים. זה הזמן להניע את הרכב, ולהתחיל בנסיעה אל איטליה שכמותה לא הכרתם.

שנייה לפני שיוצאים…

המיקומים שנביא במאמר זה הינם מיקומים שנוח להגיע אליהם ברכב שכור. על כן, מומלץ לדאוג מבעוד מועד להשכרת רכב שיתאים לכם לאורך החופשה – כזה שיאפשר חווייה אישית, בלתי אמצעית, ושאינה תלוייה בתחנות התחבורה הציבורית או בשעות הפעילות שלה באיטליה. חשוב לדעת, כי בעוד בערים הגדולות באיטליה קשה להתנייד ברכבים פרטיים (בעיקר מפאת קושי גדול באיור מקומות חנייה) – דווקא מחוץ לערים ובאטרקציות עליהן נדבר במאמר זה, הנסיעה ברכב פרטי מאפשרת גמישות בבחירת הדרכים, אפשרות להתעכב בכל מקום ככל העולה על רוחכם, וקצב טיול שמותאם בדיוק להעדפות שלכם. דאגו להשכרת רכב באיטליה מבעוד מועד, על מנת להבטיח שהרכב שלכם יחכה לכם בכל נמל תעופה אליו תגיעו – בין לרומא בדרום, למילאנו בצפון וכדומה.

 

1794 - טיול באיטליה? קבלו חמישה אתרים לא מוכרים - ששווה לבקר בהם.

מפרץ המשוררים והכפר טלארו

לא רבים יודעים זאת, אבל גם לאיטליה יש ריביירה – והיא יפהפייה. לאורך האזור הצפון מערבי של ארץ המגף, בערך 320 קילומטרים מהגבול עם צרפת ומונקו ועד לאזור טוסקנה. לאורך חופי הריביירה תמצאו אזורים מתויירים יותר, כמו צ'ינקווה טרה והעיר ג'נובה. אבל עבור אלה מביננו שמחפשים את האטרקציות הנחבאות – אנחנו ממליצים לבקר במפרץ המשוררים (ששמו ה"רשמי" הוא מפרץ לה ספציה). מפרץ זה הוא מהיפים בחופי הריביירה האיטלקית, ונאמר על הוגי דעות וכותבים רבים לאורך ההיסטוריה, ביניהם הפילוסוף דנטה והכותב הלורד ביירון, כי נהנו לשחות ולקבל השראה מן הנופים עוצרי הנשימה באזור. מפרץ המשוררים נמצא בחלקה הצפון מערבי של איטליה, לאורך החוף, מעט מזרחית מן העיר ג'נובה. באזור מפרץ המשוררים תמצאו הרבה יותר מאשר רק חופים עוצרי נשימה – תמצאו שם גם כפרים קלאסיים כמו סן טרנצו, פורטובנרה, לריצ'י, ואולי אחד היפים – כפר הדייגים טאלרו, שסמטאותיו העתיקות מבטיחות עונג אותנטי במיוחד. באזור מפרץ המשוררים על הכפרים הסמוכים לו – תוכלו לטייל ברחובות הכפרים או באזורי הטבע שמחוץ להן, ליהנות מסעודות אותנטיות נהדרות, וכמובן – לרחוץ במימי הים הטירני, באזור בו גדולי המשוררים נהגו לבלות על מנת להתמלא בהשראה.

 

 

1777 - טיול באיטליה? קבלו חמישה אתרים לא מוכרים - ששווה לבקר בהם.

 

 

העיר ברגאמו – מורשת עתיקה ואווירה אותנטית

העיר ברגאמו שוכנת מצפון מזרח למילאנו, במרחק כחצי שעה נסיעה – אבל האווירה בה שונה בתכלית. בניגוד למילאנו – עיר אורות המציעה אזורי שופינג מנצנצים ובהם חנויות של טובי המעצבים, איטליה המודרנית, העכשווית והמנצנצת – בעירה ברגאמו תמצאו את השלווה האופיינית לאיטליה המסורתית, הוותיקה, בעלת האווירה האינטימית המשפחתית. בעיר (שיש המכנים אותה עיירה) ברגאמו תמצאו שני מוקדים לטיול – העיר התחתית, היא העיר ה"חדשה", ובה שפע של מוקדי בילוי ופנאי, מסעדות טובות, ועוד – ולעומתה, העיר העליונה, היא העיר העתיקה.

העיר העתיקה של ברגאמו נבנתה במאה ה – 15, ותמצאו בה אמנות, אדריכלות, ופינות חמד עתיקות עם נופים עוצרי נשימה. בעיר העתיקה מומלץ לבקר בכיכר המרכזית על שתי הכנסיות היפהפיות שלה, לצד מגדל השעון המסורתי ושפע הירוק שמעבר לחומות.

אחד הנושאים שהעיר ברגאמו גאה בהם הוא האומנות שלה. ארכיטקטורה, ציירי רחוב, ומוזיאונים ששווה לבקר בהם – תוכלו להיחשף להרבה אמנות קלאסית כמו גם עכשווית, בביקור באחת מהערים הצפוניות הייחודיות באיטליה.

 

1795 - טיול באיטליה? קבלו חמישה אתרים לא מוכרים - ששווה לבקר בהם.

אגם לסאו (L'seo)

אגם קומו הוא מהאזורים המתויירים ביותר בארץ האגמים של צפון איטליה, אולם מעט מזרחית לאותו אגם המשתרע בצורת מזלג צפונית לעיר ברגאמו – תמצאו מזרחה מן העיר את האגם ל'סאו – האגם הקטן ביותר במחוז לומבארדי, ויש לו הרבה מה להציע לתיירים. מסביב לאגם תמצאו שלוש עיירות (לובר, סארניקו, ול'סאו עצמה) – ואפילו אי שאליו ניתן להגיע בשיט מאחת הערים, בשם מונטה איסולה. בטיולכם באזור מומלץ בחום ליהנות מגלידות הבוטיק, ארוחות הדגים האיכותיות, וכמובן – הפיצריות המקומיות הנפלאות.

 

יופי באזז

    השם שלך (חובה)

    האימייל שלך: (חובה)

    נושא

    ההודעה שלך

    [recaptcha]