חזרה לבית הספר: איך חוזרים לשגרה? מזון למחשבה

כחודש מהיום, החיים ישובו למסלולם. החופשה הגדולה תסתיים והילדים יחזרו למסגרות השונות – לפחות עד שיגיעו חגי תשרי.
החזרה לשגרה יכולה להוות מקור לבעיות רבות, בעיקר עקב המעבר החד מחופש מוחלט שבו שהו הילדים במשך חודשיים לסדר יום מובנה שבו צריך לקום מוקדם ולהתנהל על פי כללי המסגרת.

כדי להפוך את החזרה לשגרה קלה יותר, עלינו לשנות כבר עכשיו את ההתנהלות בבית ולהחזיר בהדרגה את ההרגלים וההתנהגויות שהיו לפני החופש מנת חלקם של יקירינו האנרגטיים.

איך עושים זאת? להלן כמה טיפים מעשיים: תרגלו בהדרגה חזרה לשעות שינה קבועות ונורמליות. מהלך זה יסייע לכם גם להחזיר לשגרה את שעות הארוחות במהלך היום. את החזרה לשעות שינה נורמליות יש לתרגל בהדרגה כדי למנוע התנגדות ואנטגוניזם מצד הילדים. חשוב לדעת כי זמני ערות ארוכים, בעיקר בשעות הלילה, מובילים לאכילת יתר של ג'אנק פוד ומזונות פחות מזינים.

איכלו ארוחת ערב משפחתית. כשבוע-שבועיים לפני סוף החופש, נסו למצוא שעה בערב שבה נוח לכל בני המשפחה להתאסף ביחד על מנת ליצור עוגן במהלך היום, שבו המשפחתיות והאכילה המשותפת הם בראש סדר העדיפויות. ארוחות משפחתיות הן פתח לגלות דברים נוספים על ילדכם וגם חושפים אותם, לרוב, למגוון מוצרי מזון טובים יותר מאשר זה שהיו בוחרים בעצמם. מומלץ לשלב מזונות כמו ירקות, לחם, יוגורט, טונה וביצים (אם לא אכלתם ביצים בבוקר).

המפתח: ארוחת בוקר. כדי להפוך את החזרה לשגרה נינוחה יותר, נסו להקביל את המזונות שהילד יאכל בבוקר בבית הספר למה שהוא אוכל כיום בבוקר במהלך החופש. אם בבית הספר הוא אוכל כריך עם ירקות וחביתה בפנים, אז בבית הוא יכול לאכול שתי פרוסות עם ביצה מכל סוג וירקות חתוכים ליד. השינוי בין הארוחות קטן יחסית ויאפשר לו להסתגל מהר יותר לשינוי. אם הדבר אפשרי, עדיף שהילד יאכל את ארוחת הבוקר בבית – גם במהלך ימי הלימודים. כך תוכלו לשמור על רצף ישיר מהחופש לשגרה וגם תהיה אכילה רגועה ונינוחה יותר.

הכינו ארוחת צהריים מבעוד מועד. כל מי שמגיע לאכול צהריים בבית לאחר יום לימודים או באמצע יום העבודה, היה שמח שארוחתו תוגש לו כמה דקות לאחר ההגעה הביתה. כלומר, האוכל צריך לחכות לנו ולא אנחנו לו. לכן, נסו להכין אוכל גם לכם וגם לילדים מבעוד מועד – הן במהלך החופשה וגם אחריה. לילדים קטנים יותר או אלו שיתעצלו לבדוק בסירים במקרר, אפשר להכין צלחת מראש שאותה יחממו בלבד. הכנה מבעוד מועד של הארוחה מונעת גם נשנושים מיותרים או התנפלות על המקרר בגלל הרעב.

מאת: שני ששון, דיאטנית קלינית ברשת סטודיו סי.

יופי באזז

השם שלך (חובה)

האימייל שלך: (חובה)

נושא

ההודעה שלך