שינת היופי המושלמת – כך תטעינו את הגוף באנרגיה חיובית.

הביטוי "שינת יופי" הוא לא ביטוי עקר – המראה החיצוני שלנו מושפע רבות מאיכות השינה שלנו.

כשאנחנו שומעים את הביטוי "שינת יופי", אנחנו לעתים עשויים לגחך לעצמנו ולחשוב על דימויים כמו סיפורי ילדים וסרטי דיסני. עם זאת, חשוב מאוד להבין עד כמה הקשר הדוק בין שינה ובין יופי, וספציפית – בין איכות שינה גבוהה לבין מראה בריא ותחושה בריאה. הקשר הזה הוא מוכח מחקרית, אך הוא גם קל להבנה, ודוגמה טובה לכך היא מראה העור שלנו. כאשר אנחנו לא ישנים היטב, העור שלנו מאבד מהחיוניות שלנו. הגוף נכנס למצב של סטרס, והמצב הזה גורם ליציאת פצעים, היווצרות קמטים ופגיעה בראש ובראשונה במראה העור. מעבר לכך, שינה בריאה גם מסייעת לחילוף החומרים הבריא שלנו, לגדילה בריאה בתור ילדים ומתבגרים, והיא למעשה משפיעה על כל פרמטר במראה ובתחושה שלנו. כעת, ננסה להבין כיצד נוכל להשקיע בשינה שלנו בכדי להיראות טוב יותר.

כמה רעיונות ועקרונות לשינה בריאה וטובה יותר, שנותנת לנו להיראות טוב יותר.

יש להשקיע במיטה ובמזרון: בכדי שהשינה שלנו תוכל להיות שינה מטפחת ובריאה, היא צריכה קודם כל להיות שינה איכותית, ובכדי להשיג איכות שינה גבוהה אנחנו צריכים מיטה נוחה ומזרון נוח עוד יותר. כל השקעה שהיא בתחום זה היא חשובה ומבורכת, החל מ- מיטות מתכוונות שמאפשרות לנו להגיע לתנוחה הנוחה ביותר בשעות השינה, דרך מזרוני ויסקו שמקבלים את הצורה של הגוף שלנו ונותנים לו תמיכה אידאלית, וכלה בכרית ושמיכה שמתאימים לנוחות שנחוצה לכל אחד מאתנו.

יש להחליף מצעים לעתים קרובות: המצעים שלנו צריכים להיות כמה שיותר נוחים ונעימים, אבל בנוסף לתחושה הנעימה מהם יש להחליף אותם לעתים קרובות. הסיבה לכך פשוטה,  המצעים שלנו סופגים חומרים שונים מהגוף שלנו ומהסביבה שלנו, ובכדי למנוע מעצמנו שינה במיטה ספוגה בחומרים שלא מוסיפים לבריאות שלנו, בלשון המעטה פשוט צריך להקפיד להחליף מצעים לפחות אחת לשבוע.

לשלב בחדר השינה צמחייה: צמחייה היא אלמנט פשוט שמסייע לנו לשפר את המראה של חדר השינה, אבל בפועל הוא עושה הרבה יותר מזה. צמחים, בתהליך הנשימה הטבעי שלהם, שואבים אליהם פחמן דו חמצני ומשחררים החוצה חמצן,  בדיוק הפוך מבני אדם. משום כך, צמחייה המשולבת בחדר הופכת את האוויר שאתם נושמים בשינה לבריא יותר, והדבר משפיע משמעותית על המראה שלכם.

הקפידו לישון מספיק: אחד הגורמים המובילים לשינה לא איכותית ובעיקר לסטרס שנוצר כתוצאה ממנה ופוגע במראה שלנו, הוא שינה לא מספיקה. אם אין לנו מספיק שעות שינה ואנחנו לא משלימים את מחזורי השינה הנחוצים לנו בכל לילה, הגוף שלנו לא מקבל את האנרגיות הנחוצות לו ואנחנו נכנסים למצב של סטרס. מחקרית, שעות השינה הנחוצות לנו הן לפחות 7 בכל לילה, כאשר 8 הוא המספר הבריא ביותר.

שינה בריאה יותר מטעינה את הגוף ואת הנפש, ומאפשרת לנו להיראות כמה שיותר טוב: כשאנחנו משקיעים בשינה בריאה, אנחנו משקיעים בגוף בריא. משום שידוע שנפש בריאה בגוף בריא, אפשר להבין שהכל מתחיל ונגמר בשינה שלנו, בדיוק כמו כל יום שבו אנחנו חיים. השקיעו בשינה ובכל מה שסובב אותה  ותבטיחו לעצמכם שתקומו כמה שיותר רעננים מבחינה ויזואלית ותחושתית בכל בוקר.

יופי באזז