10 דברים שכדאי להתחיל השנה לשנה בריאה יותר…

תקופת חגי תשרי מתרחשת בדיוק בתקופת עונת המעבר שמאופיינת בנטייה למצבי רוח משתנים. לחשבון הנפש המתבקש בסיומה של שנה מתלווים גורמי מתח נוספים…


דתיה יער תזונאית, יועצת לאלטמן מנדבת לנו עצות לאורח חיים בריא לתזונה נכונה חשיבות עליונה לבריאות הגוף והנפש .

חשוב לקבל רכיבי תזונה חיוניים בתפריט היומי-תזונה בריאה תומכת בגוף ובהרגשה כללית טובה. כולנו זקוקים לויטמינים ולמינרלים,פחמימות חלבונים ושומנים. חסרים במרכיבים אלה  יכולים להוביל לתפקוד לקוי ולתחלואה.

הקפידו על תפריט מאוזן אחד הכללים החשובים בתזונה נכונה הוא הגיוון. כל קבוצת מזון תורמת לנו רכיבים חשובים, ולכן, בכל יום, מומלץ לצרוך מאכלים מגוונים לדאוג לכלול את אבות המזון.: פחמימות, חלבונים, וגם  שומנים טובים וחיוניים. המעיטו במאכלים שומניים מן החיי והתרכזו בהכללת שומן בריא בתפריט. (לא יותר מ-30% מסה"כ הקלוריות).

הפחיתו שימוש במלח = הגוף מקבל את כל צורכו מהמלח שנמצא כבר בתוך המאכלים, וכל המוסיף – גורע.

הרבו בצריכת ירקות ופירות
אמצו דיאטה ים תיכונית . תזונה ים תיכונית-תפריט ים תיכוני הינו עשיר בפירות ירקות, אגוזים דגים ופחמימות מורכבות . מזונות אלו מכילים רכיבי תזונה התומכים בבריאות טובה.

אל תשכחו את 20 הדקות הקריטיות. שובע חשים אחרי 20 דקות. על כן, תאכלו לאט ותשתו במהלך הארוחה. תחושת השובע תגיע , ותוכלו להקטין את הצריכה הקלורית.

חלבון לא לשכוח לשלב חלבון בתזונה אכילת אוכל העשיר בחלבון כמו הודו, עוף טונה ועוד. אוכל עשיר בחלבון מעלה את הערנות והריכוז חומצת האמינו טירוסין הנמצאת במאכלים אלו מעלה במוח את הכימיקל דופמין וניופנפרין, שני כימיקלים העוזרים לנו להתרכז.

בצעו פעילות גופנית כל יום שלבו אותה באורח החיים  – פעילות גופנית תורמת לבריאות להרגשה כללית טובה יותר   וחוזק שרירים. דאגו לשלב בסדר היום לפחות 30 דקות של פעילות גופנית. לדוגמא: צעידה בחוף הים, רכיבה על אופניים, שחייה בים, הליכה ברחוב עם הכלב.

שנו דברים קטנים באורח החיים כדי לקדם פעילות גופנית השתמשו במדרגות במקום במעלית.  החנו את מכוניתכם בקצה הרחוק של מגרש החנייה. צאו לטיול רגלי קצר עם המשפחה אחרי ארוחת הערב.

משהו טבעי – במידה ומתפתחת עצירות אפשר לנסות חליטת שזיפים, או טבליות טבעיות המקלות על העצירות כמו טבליות אנזימים.

הימנעו מעישון – העזרו באומגה 3 להמנע מעישון -עישון הוא גורם סיכון רב-עצמה להתפתחות מחלת לב כלילית וכלי דם. במחקר חדש שנעשה באוניברסיטת חיפה  נמצא כי חומצת שומן מפחיתה את ההשתוקקות לעישון . עשן הסיגריות מכיל חומרים אשר גורמים, בין היתר, לסתימת כלי הדם; כלי דם שנסתם, אינו יכול לספק חמצן לרקמת הגוף. בכל שנה מיליוני אנשים ברחבי העולם מתים ממחלות לב ותחלואה נלווית , הנגרמות מעישון.

אומגה 3– באוכלוסיות שהתפריט שלהם עשיר באומגה 3 נראה כי תופעת הדיכאון פחותה מאוכלוסיות שהתפריט שלהם דל באומגה 3.

למה אפשר לצפות מהפגישה עם נערות ליווי?

מארחת החברה הצעירה והסקסית שתבחר תוכל להתלוות אלייך לפגישת עסקים חשובה, לדייט וערב רומנטי או פשוט תוכלו לחזור לדירה יחדיו בכדי להתפנק מאחד שירותי נערת הליוי מציעה כמו סקס חושני, GFE או עיסוי אירוטי

פרוביוטיקה – האם העתיד כבר כאן? פרוביוטיקה תורמת להפחתת בעיות המערכת העיכול ו להפחתת מצבי סטרס/ כעס/ דיכאון
מצבי מתח (סטרס) הם חלק בלתי נפרד מחיינו.  קיים קשר הדוק בין המעי למוח, ובכל רגע נתון עוברים מסרים בין שני האיברים האלו. לכן קוראים למעיי "המוח השני". החיידקים במעיים משפיעים גם על מצב הרוח ועל התגובה לסטרס. סוגים מסוימים של חיידקים מפרישים חומרים כמו טריפטופאן או גאבא המשפיעים על מערכת העצבים המרכזית וקשורים למצב רוח טוב, רגיעה והרפיה. מצבי מתח משפיעים לרעה על פעילות מערכת העיכול.
מחקרים אחרים העוסקים במצבי סטרס מצאו כי נטילת תוסף פרוביוטיקה למשך 30 יום תורמת להפחתת רמות הכעס והדיכאון, לשיפור מצב הרוח ולהגברת יכולתו של הגוף להתמודד עם הסטרס.

הקפידו על לחץ דם תקין-כדאי לבדוק לחץ דם אחת לתקופה לאנשים מגיל 35 ומעלה, שכן לחץ דם גבוה נקרא ה"רוצח השקט" כי לא מרגישים בקיומו. חשוב לשמור על לחץ דם תקין לפי הוראות הרופא המטפל, לחץ דם נמוך יחסית היה מקושר להפחתת התמותה משבץ. מתוצאות מחקר עדכני עולה כי טיפול פרוביוטי משפר את מדדי לחץ הדם.
החוקרים הצביעו על ירידה גדולה יותר בלחץ הדם בקרב נבדקים שצרכו פרוביוטיקה במשך יותר משמונה שבועות וכן באלו שטופלו בספקטרום נרחב יותר של זנים פרוביוטיים.

https://www.presidentescort.co.il

 

 

 

 

יופי באזז

השם שלך (חובה)

האימייל שלך: (חובה)

נושא

ההודעה שלך