הדיאטנית חלי ממן מסבירה לסטודנטים על תזונה נכונה ובריאה

שנת הלימודים הסטודנטיאלית שהחלה לא מזמן מזכירה לנו שלהיות סטודנט/ית זה בכלל לא קל. הלימודים לוחצים, צריך לדאוג לפרנסה, בנוסף יש גם הרבה דרישות חברתיות ומשפחתיות, ובתוך כל זה צריך לדאוג גם לתזונה נבונה. 

חלי ממן מייסדת קבוצות תמיכה לאורח חיים בריא מסבירה לסטודנט איך לעשות זאת נכון ונבון: קודם כל מבינים למה תזונה בריאה תעזור להצלחה בלימודים. כשאוכלים טוב, מרגישים טוב וזה אומר גם שחולים פחות, האנרגיות טובות ופוטנציאל ההצלחה עולה. בנוסף, כשאוכלים טוב ובריא  קל יותר להגיע ולשמור על משקל תקין וכשלא אוכלים מסודר הקילוגרמים עולים די בקלות.

 

 

ואחרי שמבינים, מקבלים החלטה. 'אחרי המעשים נמשכים הלבבות' עושים, מנסים, משנים. גם אם זה לא קל, ואין עדין את ההרגלים ועוד לא מרגישים את הצורך בונים מסגרת לאכילה בריאה ונכנסים לתוכה. שזה אומר ארוחות מסודרות: בוקר, צהריים וערב ובינהים משהו קטן כמו פרי ו/או יוגורט. לא להבהל, זה לא יקח מכם יותר מידי זמן.

ארוחת בוקר יכולה להיות גם סנדויץ. את הסנדויץ הזה אפשר לאכול גם בדרך או דקה לפני השיעור. זה לא ענין של זמן אלא של התארגנות ומודעות. ארוחת צהריים יכולה גם היא להיות קלה ומהירה גם פה אפשר סנדויץ, אפשר קופסא עם אוכל מבושל ואפשר לקפוץ לקפיטריה ולקנות שם ארוחה חמה. בידקו מה הכי טוב וזול עבורכם. אוכל ביתי מבושל מכיל פחות שמן מאוכל מבושל בקפיטריה והוא תמיד עדיף על אוכל קנוי. ארוחת ערב צריכה להיות בערב, (לא בלילה מאוד מאוחר כשאתם מותשים ומורעבים והדבר היחיד שאתם מסוגלים לעשות זה לצלצל לפיצה ומהר. אפשר להכין ארוחת ערב מהירה וטעימה ירקות מבושלים או חיים, חביתה/טונה/גבינה ובכלל מה שבא. רק שיהיה ביתי, עם מעט  שמן ועם הרבה ירקות על יד. אם את כל זה אתם יכולים לעשות בחברותא מה טוב,  החליטו על הבשלן, על מי שמזכיר שהגיע זמן האוכל, על מי שמזכיר למרצה שצריך גם זמן לאכול .החברותא טובה למהלך של שינוי.

 

 

הדיאטנית חלי ממן

 

התארגנות מראש. צחצחתם שיניים? התלבשתם? ומה עם אוכל – מה בתכנון? התכנון יעזור לכם להמנע מימים שלמים ללא אוכל מסודר ומבחירות לא בריאות:

המנעו מבחירה לא בריאה עבורכם מזון מהיר, שתיה מתוקה, חטיפים…לפעמים נראה שהם זולים יותר יחסית לפירות, ירקות ולחם מחיטה מלאה אבל זה לא נכון. קודם כל, אפשר 'לעשות שוק' בצורה חסכנית, ובנוסף – אם היום לא תשקיעו קצת בבריאות שלכם, מחר תצטרכו לשלם על כך ביוקר בגלל מחלות והפסדים (גם לימודיים) עקב בריאות לקויה.

הקפידו שבתיק יהיה תמיד משהו לארוחת ביניים. פרי, יוגורט, קרקרים מחיטה מלאה, ירקות חתוכים. כך תמנעו מרעב גדול שנובע מהפרשים גדולים מידי בין ארוחה לארוחה.

מזווה בריא ועשיר יעזור לכם להצליח. כי כשהמזון זמין להכנה כבר חצי העבודה נעשתה. עשו לעצמכם מנהג  ופעם בשבוע/שבועיים צאו לקניות למילוי המזווה. בחרו שעה נוחה ולא עמוסה בסופר כדי לקצר את זמן הקניה. אורז מלא, פסטה, קוסקוס מחיטה מלאה, לחם במקפיא, קטניות למיניהם, ירקות, פירות וביצים, גבינה דלת שומן, עוף ודגים – מהמרכיבים הללו אפשר להכין מגוון ארוחות מצוינות ומשביעות בזמן קצר.

 

 

 

ספורט חשוב להקדיש זמן לספורט זה טוב לבריאות ולמצב הרוח. אם יש ספורט כקורס בחירה,  קחו אותו בשתי הידיים. ובכלל, נסו להפעיל את הגוף כמה שיותר במדרגות במקום במעלית, בהליכה במקום בנסיעה. הדם יזרום טוב לכל חלקי הגוף, תתאווררו קצת מהאווירה הלימודית ותגיעו רעננים וחדי מחשבה להמשך הלימודים.

 

יופי באזז